fbpx

Onderzoek: hoe zien meisjes divers vrouwelijk ondernemerschap in Vlaanderen?

#SheDIDIT draait rond de zichtbaarheid van ondernemende vrouwen met migratieroots. Maar ervaren deze dames ook hindernissen bij het waarmaken van hun ambitie, en door welke drivers worden ze overtuigd om het net wél te doen? We onderzochten het bij jonge meisjes mét en zonder migratieachtergrond, die nog de keuzes in hun leven moeten maken. We organiseerden onder leiding van Karijn Bonne, onderzoeker bij de Arteveldehogeschool, focusgroepen bij meisjes van gemiddeld 17 jaar, in zowel het reguliere onderwijs als in OKAN-klassen (onthaalklassen anderstalige nieuwkomers, kinderen van zeer recent geïmmigreerde ouders). De resultaten van dit kwalitatieve onderzoek geven exploratieve inzichten.

Ben je nieuwsgierig naar meer?

  • Wil je snel zicht op de resultaten?  Bekijk dan hieronder het overzicht.
  • Wil je het uitgebreide verslag lezen? Klik dan hier.
X