π€ Conceptontwikkeling
Conceptontwikkeling is het proces dat iemand doorloopt om een nieuw product of dienst te ontwikkelen. Je start met een idee en gaat aan de hand van onderzoek, brainstorming, testing,.. een concept ontwikkelen. Het is in deze fase dat alle opties beschikbaar zijn en alles mogelijk is. Ook is het een schatting van het potentieel succes van je product of dienst, je denkt nog niet in details na maar wel in grote lijnen.
In deze cursus leer je het verschil tussen een idee en een onderneming, ga je aan de slag met het de basis van je bedrijf (je waarom) en denk je na over jouw unieke verkoopargumenten. In deze fase van je ondernemingsreis is het belangrijk dat je niet te snel vooruit denkt of plant, maar je ideeΓ«n gaat categoriseren en beslissen welke het haalbaarste is. Pas in de volgende cursus, Business fundamentals, zal je nadenken over het kader van je onderneming.
De gebruikte iconen:
ποΈ = Lezen
ππΌ = Videoβs
βπΌ = Zelf aan de slag
π‘ = Case study
-
Van (g)een idee naar een onderneming
Iedereen heeft een idee in zijn/haar hoofd spoken, maar wanneer kan je van een onderneming spreken?
- ποΈ Het verschil tussen een idee en een onderneming
- βπΌ Oefening: jouw business one liner
- ππΌWelke gebeurtenis heeft je naar ondernemerschap geleid? | Ismahen Gazdallah
- ππΌ Hoe kwam je op je ondernemingsidee? | Sadjo Thiam
- ππΌVoor welke persoonlijke nood heb jij een oplossing gezocht? | Elizabeth Dwomoh
-
Gouden Cirkel: begin met je waarom
Als ondernemer is het belangrijk om te weten waarom je iets doet, maar weet je dat ook van je onderneming?
-
USP: Unique Selling Proposition
Om je product of dienst te verkopen heb je verkoopsargumenten nodig. Wat zijn deze en hoe gebruik je die?
- ποΈ Wat is een USP?
- βπΌ Oefening: bepaal jouw USP
- ππΌHoe onderscheid jij je? | Ariana Ly
- ππΌWat maakt MariΓ©e uniek? | Chaimae Lamkoref
- ππΌWat doe jij om eruit te springen? | Linda Goncalves
- ππΌHoe zorg jij ervoor dat je eruit spring? | Sadjo Thiam
- ππΌ Wat maakt jou anders? | Farida Keirknawi