Skip to content Skip to footer

Dé online leeromgeving voor jong, divers en inclusief ondernemerschap

8 thema’s, + 25 lessen met video’s, oefeningen, …

Getuigenissen en real life cases door jonge ondernemers

In het Nederlands, gratis en op eigen tempo te volgen

van dromers naar doeners

In oktober 2020 werd #SheDIDIT Youthpreneurs opgericht met als doel jonge Antwerpse dames met een migratieachtergrond te ondersteunen in hun ondernemersdroom. Hen niet enkel te versterken in hun talenten, maar ook skills en zelfvertrouwen. Een programma dat veel getalenteerde jongeren heeft aangetrokken. Na drie jaar met +14 groepen, +250 jongeren en meer dan 5 jaar #SheDIDIT expertise is het tijd om een stapje verder te gaan: the Academy. 

The Academy is een gratis leeromgeving waar jongeren aan de hand van korte, behapbare video’s, oefeningen, getuigenissen,… alles leren over ondernemende thema’s. Concrete topics die we op een makkelijke, overzichtelijke manier toegankelijk voor jongeren zodat ze het internet niet meer moeten afgaan. 

youthpreneurs aan het woord IN the academy

THE ACADEMY

Module 1: Divers ondernemen

In een snel veranderende maatschappij en ondernemerswereld is het belangrijk dat je rekening houdt met diversiteit en inclusie.

Module 2: Talenten & Mindset

Sta stil bij jouw talenten en passies, en welke ondernemende mindset bij jou past. Het begin van je ontdekkingsreis.

Module 3: Conceptontwikkeling

Ga van (g)een idee naar een strak plan. Baken je idee af, ontdek je waarom en wat jouw onderscheidend element is.

Module 4: Business Fundamentals

Geen onderneming zonder de basics. Wat heb je nodig om te starten, hoe zit je business in elkaar en wat is belangrijk om in orde te hebben.

Module 5: Klanten & Marktonderzoek

Niet iedereen is je klant, maar wie wel? Welk probleem los jij op. En hoe onderzoek je je markt?

Module 6: Financiën

Hoe zit het financieel plaatje ineen? Met welke kosten moet je rekening houden en hoe zal je inkomsten genereren?

Module 7: Marketing & Branding

Hoe creëer je een sterk merk zodat je product of dienst goed verkoopt? En hoe onderhoud je jouw communicatie.